Witam wszystkich,
Na czas remontu przeniosłem mojego Qnap'a 419 PII do innego pomieszczenia. Jak to bywa podczas remontu - zasilanie było odłączane, a Qnap nie był podłączony do UPS'a. Nie zauważyłem, aby coś się w tym czasie stało, ale po kilku dniach Qnap zaczął podwójnie piszczeć, a na wyświetlaczu pojawił się komunikat: "Error Message Volume Full". Przypomniałem sobie, że miałem ustawione cotygodniowe backupy z laptopa na serwer. Zapewne podczas ostatniego backupu doszło do zapełnienia woluminu. Po wcześniejszej wymianie dysków i zwiększeniu woluminu RAID 1 do 3TB, stare dyski (2TB) zainstalowałem jako kolejny RAID 1 myśląc, że Qnap sam będzie na nich nagrywał (nie tworzyłem katalogów na drugim woluminie). I to był mój błąd. Qnap nie jest teraz widoczny w sieci, a próba połączenia na adres 192.168.1.19 (taki mam ustawiony) daje widok głównych katalogów lecz nie ma możliwości ich otwarcia (wyskakuje informacja "nieznany błąd"). Próbowałem dostać się do niego przez Total Commandera, ale niestety nie udało się (brak połączenia sieciowego). Chcę usunąć zbędne kopie backupów programu Ocster Backup Pro 7, ale nie wiem jak. Czy moje dane (rodzinne zdjęcia z wielu lat, filmy z wakacji i inne ważne dane) są zagrożone ?
Jak mogę się dostać do katalogu na zapełnionym woluminie, aby zwolnić miejsce ? Drugi wolumin daje się zapisywać.
Podaję kilka komunikatów jakie NAS wysłał na mojego emaila:
NAS piszczy "podwójnie" co ok. 5 minut już drugi tydzień. Nie odłączałem go od zasilania w obawie przed pogorszeniem sytuacji.
Nie mogę sobie poradzić z tym problemem i proszę o pomoc. Jak mogę zwolnić miejsce na woluminie 1 nie tracąc danych.
Przed remontem upgradowałem go do najnowszej wersji softu (4.1.0 Build 20140612).
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Waldek
Na czas remontu przeniosłem mojego Qnap'a 419 PII do innego pomieszczenia. Jak to bywa podczas remontu - zasilanie było odłączane, a Qnap nie był podłączony do UPS'a. Nie zauważyłem, aby coś się w tym czasie stało, ale po kilku dniach Qnap zaczął podwójnie piszczeć, a na wyświetlaczu pojawił się komunikat: "Error Message Volume Full". Przypomniałem sobie, że miałem ustawione cotygodniowe backupy z laptopa na serwer. Zapewne podczas ostatniego backupu doszło do zapełnienia woluminu. Po wcześniejszej wymianie dysków i zwiększeniu woluminu RAID 1 do 3TB, stare dyski (2TB) zainstalowałem jako kolejny RAID 1 myśląc, że Qnap sam będzie na nich nagrywał (nie tworzyłem katalogów na drugim woluminie). I to był mój błąd. Qnap nie jest teraz widoczny w sieci, a próba połączenia na adres 192.168.1.19 (taki mam ustawiony) daje widok głównych katalogów lecz nie ma możliwości ich otwarcia (wyskakuje informacja "nieznany błąd"). Próbowałem dostać się do niego przez Total Commandera, ale niestety nie udało się (brak połączenia sieciowego). Chcę usunąć zbędne kopie backupów programu Ocster Backup Pro 7, ale nie wiem jak. Czy moje dane (rodzinne zdjęcia z wielu lat, filmy z wakacji i inne ważne dane) są zagrożone ?
Jak mogę się dostać do katalogu na zapełnionym woluminie, aby zwolnić miejsce ? Drugi wolumin daje się zapisywać.
Podaję kilka komunikatów jakie NAS wysłał na mojego emaila:
Server Name: NAS-QNAP419PII
IP Address: 192.168.1.19
Date/Time: 21-08-2014 18:34:03
Level: Warning
The system was not shut down properly last time.
Server Name: NAS-QNAP419PII
IP Address: 192.168.1.19
Date/Time: 21-08-2014 22:32:11
[#115043] is finished.
Server Name: NAS-QNAP419PII
IP Address: 192.168.1.19
Date/Time: 21-08-2014 22:34:12
[#] is finished.
Server Name: NAS-QNAP419PII
IP Address: 192.168.1.19
Date/Time: 28-08-2014 23:40:41
Level: Warning
[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Disk space is full.
Server Name: NAS-QNAP419PII
IP Address: 192.168.1.19
Date/Time: 30-08-2014 14:37:03
Level: Warning
[Mirror Disk Volume: Drive 1 2] Disk space is full.
NAS piszczy "podwójnie" co ok. 5 minut już drugi tydzień. Nie odłączałem go od zasilania w obawie przed pogorszeniem sytuacji.
Nie mogę sobie poradzić z tym problemem i proszę o pomoc. Jak mogę zwolnić miejsce na woluminie 1 nie tracąc danych.
Przed remontem upgradowałem go do najnowszej wersji softu (4.1.0 Build 20140612).
Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Waldek